DESIGUALTAT DE GÈNERE A L’EDUCACIÓ FÍSICA
Per comprendre les relacions de gènere en Educació Física es necessari analitzar com aquestes és fan presents en els dos sistemes culturals més amplis en què es troba inmersa: el sisitema educatiu per un costat, i el sitema esportiu per l’altre.
En el sistema esportiu s’observa que l’esport segueix sent un mirall on es reflecteixen els models i relacions tradicionals de masculinitat i feminitat, de manera que els converteix en un mecanisme que els reprodueix. Paral.lelament s’observa com junt amb el procés de producció, la participació esportiva també esta experimentant el procés “d’individualització” dels gèneres. Es produeix aixi una situació paradoxal: per una banda l’esport, es pot considerar un àmbit de reproducció dels estereotips tradicionals de gènere en què es fan presents relacions de desigualtat, però d’un altra banda també es pot convertir en un espai de confontació i creació de noves formes de relació.
Des d’ una perspectiva més pedagògica les relacions en l’ Educació Física i el joc exposen que es segueixen reproduint els estereotips tradiconals de gènere i les relacions de nens i nenes es desigual. L’aplicació real del curriculum i tot el que constitueix el curriculum ocult tendeix a reproduir els models tradicionals de gènere.
Per tant l’Educació Física es converteix en un espai complex des d’on es possible la reproducció de les relacions tradicionals de gènere en l’esport, aixi com també la seua resistència i transformació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario